Udostępnianie informacji publicznej
Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Krasnymstawie może być udostępniona na wniosek, zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1764).
Na podstawie art. 5 ustawy o informacji publicznej prawo do informacji publicznej, podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic chronionych ustawowo. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu również ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.
Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniona na wniosek.
Wniosek o udzielenie informacji publicznej można przekazać do Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Krasnymstawie jednym ze wskazanych sposobów:
- przesłać pocztą na adres: Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna, ul. Sobieskiego3, 22-300 Krasnystaw,
- przesłać pocztą elektroniczną na adres: ppp.krasnystaw@wp.pl,
- złożyć osobiście w sekretariacie Poradni.
Treść wniosku powinna odpowiadać wymaganiom określonych w przepisach ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona we wskazanym terminie, wnioskodawca zostanie powiadomiony w terminie 14 dni od daty otrzymania wniosku o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim informacja zostanie udostępniona.
Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji następuje w drodze decyzji, od której przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Chełmie. W przypadku bezczynności organu wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie.